Vijetnam Train Travel iz Hanoja u Hue preko Livitrans

Vijetnamsko iskustvo vozača, preko linije Livitrans Hanoi-Hue

Vijetnam je blagoslovljen željezničkim sistemom koji obuhvata dužinu zemlje, putujući iz Ho Chi Minh Citya (Saigon) na jugu do granice sa Kinom na sjeveru. Mreža je očarljivo nazvana "Reunification Express"; turističke destinacije Sapa na sjeverozapadu i Ha Long Bay na sjeveroistoku su dostupne željeznicom, kao i gradovi Hue , Hoi An i Da Nang u centralnom Vijetnamu.

Nakon što sam pokušao efikasnu (ali gaziranu) avionsku kompaniju Jetstar za putovanje od Saigona do Hanoja , odlučio sam da napadnem središnji dio mog Vijetnamskog puta, putu Hanoi-Hue na 420 kilometara, željeznicom. (Pročitajte našu predloženu osmodnevnu putanju Vijetnama .)

Kupovinom mog Vijetnam vozova za vlak na Hanoi stanici

Za razliku od Jetstar i Vietnam Airlines, željezničke karte se teško nabavljaju izvan Vijetnama, osim ako ih ne možete nabaviti preko putničkih agencija iznutra (nisam znala ništa, a ja sam mislio da je cijena bila previše skupa).

Odlučio sam da izbegnem posrednika i kupim svoju kartu u Hanoj.

Kada uđete u glavnu železničku stanicu u Hanoju u ulici 120 Le Duan, potražite kancelarije za kancelarije na ekstremno levo. Kabine prodaju ulaznice za sve časove vožnje, ali jedna kabina posebno prodaje karte za Livitrans, privatnu kompaniju koja upravlja posebnim automobilom priključenim na određene linije vozova. Livitrans karte su 50% skuplje od uporedivih prvoklasnih vezova na redovnoj liniji, ali nude više udobnosti.

Jednosmerna karta za turističku klasu od Hanoja do Hue-a košta 85 dolara (u poređenju sa oko 55 dolara za redovnu meku spavaću). Putovanje bi trebalo da završi četrnaest sati, ostavljajući željezničku stanicu u Hanoju u 7 sati i dolazak u Hue do 9 sati.

Odlazak iz željezničke stanice u Hanoju

Dolazak u voz je bio izazov.

Knjiga mi je naložila da čekam u hotelu Mango na 118 Le Duan, koji je bio zatamnjena prodavnica dok sam stigla u određeno vreme u šest sati (sat i dvadeset minuta pre nego što je voz započeo). Jedina osvjetljena soba na mjestu bila je mršava kašika pozadi, gdje je osoblje moglo govoriti malo engleskim jezikom i imalo frustrirajuću lokalnu naviku da jednostavno klimaju saglasnost na svako pitanje.

Jedan na drugom mestu: vrata su imala vrata direktno do platforme voza. Prolazio sam kroz svoju zemlju, pokazivši svoju kartu nekoliko uniformisanih železničarskih službenika, koji su prošli svoju kartu (verovatno) višim oficirima dok ne dođe do strogog izgleda martineta koji me vuče nazad u restoran, raspravljao je sa nekim osobljem voza na spratu, mene u drugu kancelariju Livitransa sa druge strane ulice Le Duan, malo više raspravljali sa osobljem, a onda sam ostavio neke zaposlenike Livitransa koji su spustili prugu na moju kartu i rekli mi da zaustavim engleski da uđu u željezničku stanicu i okupe Livitrans automobil na platformi 3.

Da bih došao do platforme 3, morao sam da pređem par staza; Pitao sam nekoliko nemačkih turista koji su me uputili na pravi prevoz. Ušao sam i našao vezu bez daljnjeg incidenta.

Vozni Park Livitrans

Livitrans automobil je zapravo poseban automobil priključen na jedan kraj redovnog Hanoi-Hue, Vijetnam voz. (Nemojte verovati da je vizuelni trag vidno postavljen na naslovnoj stranici Livitrans-a!). Ima oko 20 kabina po dužini automobila, sa toaletom na oba kraja.

Livitrans ima tri odeljenja; VIP klasa, turistička klasa i ekonomska klasa. Imam turističku vezu koja mi je donela sledeće:

Kabina: Klimatizovana kabina sa četiri ležaja, klimatizovana, okružena faux drvenim zidovima. Kabina turističke klase ugodna je u većini čula reči - tamno osvijetljena, sa svjetlom za čitanje na glavi svakog pristaništa.

Kabinu je podeljena pomoću centralnog stola, sa dodatkom vode, zubne četkice, salvete i mente. Pod stolom, dva električna utičnice od 220 V mogu se koristiti za napajanje elektronike putnika.

Krevet: mekani madraci, čisti listovi i čvrsti ali mekani jastuk. Listovi se sveže pere, a jastuci su daleko od ravnog - osećaju se prilično puni do tačke preplavljanja. Dušek je donekle čvrsta, sa samo malo davanjem, ali dovoljno meko da se ujutro ne probudite sa krutim leđima. Torbe mogu biti ugrađene u prostor za skladištenje ispod donjih ležajeva.

Priča se nastavlja - uz dolazak voza Livitrans u Hue, Vijetnam - na sledećoj stranici.

Putovanje na Livitrans vozu? Uzmi to od mene, pošto sam to naučio od bolnog iskustva - donesite vlastitu hranu. Nemojte misliti da možete lako kupiti hranu u restoranu voza, to nije lako!

Automobil za "trpezariju" nalazi se na prvom automobilu (dugačak hod po dužini voza, gde izbjegavate kibiciranje putnika koji blokiraju hodnik i proširene noge putnika na sedištima treće klase).

Kada sam stigao tamo, zamišljao sam da ću moći da sednem za stolom i jedem topli obrok.

Pogrešio sam - bilo je prepolovljeno pušačima i hranom (izgledalo je kao tofu u nečem jasnom juhu, nije videlo ništa drugo) činilo se neuspešnim.

Proklinjem sebe što sam zaboravio da kupim hranu prije ukrcavanja u voz, smestio sam se za krečeve kašike i konzervu toplog piva na večeru. Onda spavaj.

Jutro na vozu Livitrans

Ujutru sam ustao da koristim toalet, koji se nalazi na kraju automobila. Iako je teško (mislim na toalet za avion, ali sa tekućom vodom umesto tih vakuumskih pumpi), izgledalo je čisto i dobro založeno toaletnim papirom . Međutim, neko vreme me je zabrinjavala voda koja me je srušila.

Kao što je zora prolazila, uzeo sam u život iskustvo boravka turističke klase Livitrans. Cool klima uređaj, mekana i čista mirisna posteljina, i kretanje automobila učinilo je moj san posebno smiren; ovde sam se pozdravio jutros dok sam brzo prošao kroz vijetnamski kraj, i osećao sam se kao da je sve bilo u miru na svijetu.

Pogled sa prozora u kabini je prilično neobičan, ako ste ranije videli pirinčana polja i azijske sela. Zapazio sam, međutim, naizgled obilje groblja kako smo prošli - podsjetnik na Vijetnamski rat , koji je zahtijevao stotine hiljada života u 60-im i 70-im godinama.

Neprijatno kucanje prekinulo je moje divljenje pogleda - to je bio pratilac, hoking vruća kafa na VND 20,000 šolje.

Preko skupa, ali kao što sam pre noći imao samo pivo i čips, srednja topla kafa je bila bolja od ničeg.

Dolazak u Hue - Odlično

Hue nije kraj terminala Reunification Express 'južne linije - linija koju smo vozili prekinuli u Da Nangu, ali putnici koji su krenuli u Hue-u morali su držati ušiju za objavljivanje da je vlak stigao na našu destinaciju.

U devet ujutru, Hue je izgledao prilično oblačno, ali zahvaljujući suvom. Putnici su se istjerali sa njihovim prtljažem na stazama, izlazeći u gomilu taxi takmičara koji su molili za vaše poslovanje. Čekala sam neko vreme za moj hotelski taksi - unapred dogovorena vožnja spasila vas je pogoršanje bavljenja taksistima.

Sve u svemu, vožnja vozom Livitrans Vijetnam od Hanoja do Huea bila je prijatno iskustvo, oštetjeno samo zbog nedostatka šljake u vozu. Donesite vlastitu večeru, budite prijatni svojim kućama i uživajte u pogledu.