Club of Travelers 'Century - savršen klub za učesnike

Ako volite da putujete, ovaj klub može biti pravi za vas!

Bio sam knjigovođa pre nego što sam postao putnički novinar, tako da možda brojanje stvari stiže prirodno. Kada sam prvi put čuo za Club of Travelers Century (TCC), ideja o "zemljama prikupljanju" bila je toliko privlačna da sam odmah otišao na TCC Web lokaciju kako bih saznala više.

Osnova TCC-a je jednostavna - svako ko je putovao u najmanje 100 zemalja (kao što je definisan od strane TCC-a) u svetu, ima pravo na članstvo u klubu.

TCC nije novi klub. Prvo je organizovana u Los Angelesu 1954. godine od strane grupe najtraženijih ljudi na svetu. Od tada je koncept privukao članove iz Sjedinjenih Država i širom svijeta. TCC trenutno ima preko 1500 članova, sa oko 20 poglavlja širom sveta. Za one koji volimo da krstarimo, ovaj klub je savršen jer često dolazimo u posetu mnogim zemljama na njihovoj listi. "Zemlje sakupljanja" takođe nam daje dobar izgovor da putujemo čak i VIŠE!

TCK je više nego samo "prikupljanje zemalja". Moto je - "Svetska putovanja ... pasoš za mir kroz razumevanje". Članovi dolaze iz različitih okolnosti, ali svi vole avanturu i istraživanje i imaju posebnu revnost za život. Oni zaista veruju da znanje o drugim kulturama i zemljama promoviše mir. Mnogi članovi su stariji građani i bio sam ohrabren da pročitaju da su neki od njih većinu posla proveli nakon penzionisanja.

Koliko ima država? Zavisi od koje liste koristite. Ujedinjene nacije imaju 193 člana (novembra 2016. godine), ali broj nezavisnih zemalja u svetu sa glavnim gradovima iznosi 197. Lista zemalja "Travellers Century Club" uključuje neka mesta koja nisu ustvari odvojene zemlje, ali su geografski, politički ili etnički odvojena iz svoje matične zemlje.

Na primjer, i Havaji i Aljaska se računaju kao odvojene "zemlje" za potrebe TCC-a. Trenutna lista TCC-a, koja je poslednji put ažurirana u januaru 2016. godine, iznosi 325. Kada je klub započeo, dato je veliko razmišljanje o tome koliko dugo mora ostati u zemlji ili ostrvskoj grupi da bi se kvalifikovala. Konačno je odlučeno da će se čak i vrlo kratka posjeta (kao što je luka za pozivanje na krstarenje ili zaustavu za punjenje aviona) kvalifikovati. Ovo pravilo sigurno povećava mogućnost za ljubitelje krstarenja da brzo popnu zemlje.

Članstvo u TCC-u dolazi na različitim nivoima. Oni koji su putovali u 100-149 zemalja se kvalifikuju za redovno članstvo, 150-199 zemalja srebrnog članstva, 200-249 zemalja članstva u zlatu, 250-299 članova platine, a preko 300 članova dijamanta. Oni koji su posjetili sve zemlje na listi dobili su posebnu nagradu. Bio sam iznenađen što sam otkrio da je nekoliko članova TCC-a bilo preko 300 "zemalja". Mogu samo da zamislim neke od predivnih priča koje moraju da im kažu! Članovi kluba godišnje organizuju nekoliko izleta na neke od egzotičnih lokacija. Pošto su mnoge zemlje TCC-a ostrva, neke od ovih putovanja su krstarenja.

Jedva čekam da prođem kroz listu da vidim koliko zemalja sam posetio.

Sanjao sam da posjetim svih 50 država, a ja sam bio na 49 godina (još uvek tražim Sjevernu Dakotu, ali ne mogu da stignem tamo na brodu za krstarenje). Sada mogu da sanjam o tome da proverim što više zemalja na listi TCC-a. Kada sam počela da pregledam spisak, nisam bio siguran koliko sam završio s nekim mestima koje sam posjetio, poput ostrva San Blas iz Paname, ne bih brojao bez liste ispred mene. Neke zemlje (poput Italije) koje sam posetio mnogo puta; drugi (poput Svazilanda ) proveo sam manje od sat vremena. Iznenadila sam mnoge prijatne uspomene na prošla odmora i krstarenja dok sam pregledao spisak odozgo na dno. Bilo je malo depresivno da vidim koliko malo sveta sam video, ali to mi daje dobar izgovor da putujem više! (Dodatak: Ja sam sada u 127 TCC zemalja od novembra 2016. godine).