Briž, Belgija - Pešačka tura srednjevekovnog grada

Cruise Shore Excursion iz Spring Tulip Cruise ili iz Zeebrugge, Belgija

Briž je šarmantan belgijski srednjovekovni grad koji je u suštini nepromijenjen stotinama godina. Krstarenja brodom na brodovima krstarenja iz krstarenja u Nizozemskoj i Belgiji često uključuju Bruges kao poludnevni izlet na obalu. Pored toga, luka Zeebrugge, Belgija ponekad je port poziva na severno-evropska krstarenja. Zeebrugge je samo par kilometara od Briža i najbliži je luku.

Briž je na UNESCO listi svjetske baštine.

Najprije ću vam objasniti da vodiči i web stranice često koriste dva različita imena za isti grad. Kao i većina Belgije, Briž ima dva imena i dva slova. Briž (izgovoreno broozh) je engleski i francuski pravopis i izgovor. Brugge (izgovara broo-gha) je Flamanski pravopis i izgovor. Ili je tačno. Pre nego što je bilo englesko ili francusko, ime je bila vikinška reč za "pristanište" ili "nasip".

Svi vodiči u Brižu su pešačke ture, jer na uskim ulicama nema dozvoljenog autobusa. Iako nećete morati penjati na brda ili niz stepenica, ulice su kaldrme i nejednake. Mi smo većinom hodali u gradu, tako da ne preporučujem ovu turneju za one koji imaju problema sa hodanjem.

Za one koji ne žele putovati Brižom pešice, možda biste želeli da iznajmite kočiju za razgledanje.

Bruges je bio sve što sam očekivao, što je bilo dosta.

Puno interesantne arhitekture i fascinantnih ulica kaldrma, koji su prešli mirnim kanalima, Briž je turistički san. Šetnja po ulicama je zabavna i može biti prilično dugotrajna ako ste zaustavili u svakoj radnji za istraživanje kako sam to želeo. Čokolada, čipka i zanat se nalaze svuda, kao i mnogi restorani i pabovi.

Grad od 20.000 očekuje više od dva miliona posetilaca godišnje, čineći se da je skoro kao Disney park na nekim mestima.

Na prvi pogled, izgleda da ste u Disney-u Belgija, ali bliži vam pokazuje da Bruges nije samo još jedan zabavni park. Područje je prvo bilo naseljeno pre skoro 2000 godina. Neke od zgrada Brugesa i dalje potiču iz 9. veka. Baldwin iz željezne ruke (volim ove nazive) utvrdio je grad debelim zidovima i utvrđenjima da bi sprečio vikingove maraudere. Jednom u 14. veku, Briž je imao preko 40.000 stanovnika i rivalirao je London kao trgovački centar.

Briž je postao bogat tokom srednjeg veka na trgovini platnom, a njegova luka je često vidjela preko 100 brodova. Flamanski tkalci dobivali su najfiniju vunu sa Britanskih ostrva, a njihove tapiserije su bile poznate. Grad je postao zanatski centar, privlačeći sve vrste zanatlija. Dukesi Burgundije i poznati flamanski umjetnici zvali su Brugesov dom u 15. stoljeću. Međutim, tokom 16. vijeka, luka se utegnula, a Bruges više nije bio lučki grad. Mijenjanje geografskih promjena bile su politički preokreti i smrt popularne mlade kraljice zbog pada sa konja 1482.

Nakon toga, grad je odbio i bio je misteriozan i mrtav. Oko 1850. godine, Briž je bio najsiromašniji grad u Belgiji. Međutim, početkom 20. veka u blizini je bila izgrađena nova luka Zeebrugge, koja je revitalizirala Briž. Turisti su otkrili spomenike, muzeje i netaknuti povijesni gradski pejzaž i počeo širiti riječ o ovom fascinantnom stari grad.

Idemo šetati po gradu.

Page 2>> Šetnja u Brižu>>

Počeli smo da pješačimo obilazak Brugesa prelazeći most sa autoputeva, ali to je bilo kao prelazak nazad na vreme. Srednjovekovna kula nas je pozdravila, i odmah smo se čudili koliko je očuvan grad. Tokom šetnje oko Brugesa, bio sam iznenađen kada sam vidio da je zastava Evropske unije (plava sa zlatnim zvezdama) koja se pretežno prikazuje na mnogim zgradama. Prošli smo kroz mnoge ulice dok nismo stigli do Crkve Gospode.

Na vrhu je 400 fotelja, najveća građevinska opeka na svetu. Crkva pokazuje moć i bogatstvo Brugesa na njenoj visini. Vrhunac crkve je mala skulptura Michelangela Bogorodice i Dete. Mikelanđelov je jedini statue koji napušta Italiju tokom svog života, što pomaže da se prikaže koliko novca imaju trgovci platnom. Nakon hodanja grada više od sata i zahvaljujući pričama o srednjovekovnim vremenima, vozili smo brodom duž kanala. Vožnja je bila dobrodošlica za sve nas, ali nam je omogućila da vidimo mnoge strukture grada iz drugog ugla.

Nakon 45 minuta vožnje brodom hodili smo do trga Burg. Naš vodič je ljudima omogućio nastavak obilaska ili samoubistvo da istraže kratku udaljenost između Burga i Markt-a. Svi smo se sreli u Marktu za oko sat vremena da se vratimo u autobus.

Oko polovine grupe je lutalo da kupi čipke i čokolade, a ostali smo otišli u baziliku Svete Krive sa vodičem. Crkva ima 2 kapela sa značajno drugačijim izgledom. Donja kapela je tamna i čvrsta iu romaničkom stilu. Gornja kapela je gotska i ukrašena.

Pošto smo bili tamo u petak, pridružili smo se hodočasnicima koji su bili u prilici da vide fijalu krvi koja je poznata kao Hristova. Doneta je u Briž u 1150. posle Drugog krstaškog rata, a prikazuje se samo petkom. Stari sveštenik je čuvao fijalu, i svi smo svečano prošli i gledali. (Biti pomalo skeptičan, nisam mogao da se pitam tačno šta sam gledao - da li je to bilo stvarno ili samo simbolička tradicija?)

Bili smo samo u bazilici oko 15 minuta, ali to je značilo da smo imali 30-45 minuta da istražimo sami. Prešli smo 2-3 bloka u Grote Markt i kupili neke ukusne belgijske vafle. Pronašli smo santu u senci, sjedili i grizli čokoladu i vafle sa šlagom, pre nego što smo dobili više od nas nego u nama. Vreo! Zatim smo ušli u prodavnicu čokolade i razmišljali o čemu su tidbits izgledali najbolje. Kupio sam nekoliko šalica čokolade i vratio se u susret sa našom grupom. Volela bih da istražim neke od mnogih drugih prodavnica, ali jednostavno nije bilo vremena. Ako ste mega-kupac i imate samo pola dana u Brižu, možda ćete želeti da preskočite turneju i apsorbirate sebe u prodavnicama!

Dok smo se vratili u autobus, naleteli smo na neke naše kolege.

Da li su bili srećni što su nas videli! Izgubili su se i krenuli u pogrešnom pravcu. Svi smo imali simpatije sa njima, jer bi se lako izgubilo u uskim ulicama. Pridružili su se našoj grupi za povratak do parkinga autobusa. Usput smo prošli staro enklavu Begijnhof . Jedna i udovica žive na ovim mestima tokom srednjeg veka. Begjins bi mogao da živi životno bogatstvo i službu, a da ne uzme zavetu za siromašne za siromaštvo. Mirna mirna atmosfera u Beginjhofu bila je divan kraj našeg dana u Brižu. Ostavio sam Briž sa velikom željom da se vratim. Naša pola dana nam je pružila priliku da vidimo veliki deo grada, ali bih voleo da se popnem na zvonik, provodim više puta kupovinu i otišao u neke od muzeja. Možda sledeći put.