South Pacific Adventure na Aranui Cruiser Freighter

Krstarite francuski polinezijski raj

Krstarenje Tahitijem i nekim drugim 118 ostrvima u Francuskoj Polineziji je odmor za putnike. Prvo sam otplovio iz Tahitija 2000. godine, posjetio Društvena ostrva Bora Bora, Moorea, Raiatea i Huahine. Međutim, Francuska Polinezija pokriva ogroman deo Južnog Pacifika, sa pet grupa ostrva koje se prostiru na područjima velikim kao Evropa ili istočne SAD. Svaki od ovih pet arhipelaga ima prepoznatljiv izgled i jedinstvene karakteristike.

Kao i većina posetilaca ovog tropskog raja, napustio sam region koji želi videti i naučiti mnogo više o ovom dijelu svijeta. Na kraju krajeva, još je bilo preko 100 ostrva i nekoliko hiljada milja južnog Pacifika ostalo je da istražuje!

Cruise freighter Aranui je savršen izbor za one koji žele da posete manje turističkih ostrva i žele da dožive život na krstarenju. Moj muž i ja smo leteli 2003 godine na Aranuiju 3, a 2015 godinu je prošle godine ovaj fascinantni brod prolazio kroz Marquesasu. Međutim, Marquesas još uvijek zahteva snabdevanje, a novi brod zamjenjuje Aranui 3.

Aranui 5 - novi putnički teretni avion u 2016

Počevši od 2016. godine, Aranui 5, prilagođeni putnički teretni teret, preuzeo je put snabdevanja. Ovaj novi brod nosi 254 gostiju plus tona tereta. Slike novog Aranuija 5 izgledaju mnogo luksuznije (naročito kabine), ali čudesna vožnja i iskustvo u vožnji u krstarenju izgledaju isto (nadam se).

Iskustvo Aranui - hoće li vam se dopasti krstarenje?

Ako imate avanturistički duh i nisu plašljivi putnik, voleti ćete iskustvo Aranuija. Međutim, važno je prilagoditi vaša očekivanja i zapamtiti da je Aranui 3 krstarenje, a ne glavni brodski brod. Iako Aranui ima mnogo tradicionalnih karakteristika krstarenja, ovaj brod je drugačiji.

Putnici na francuskoj polinezijskoj krstarici Aranui od Tahitija do Marquesa će pronaći aspekte koji će učiniti da izgleda kao krstarica poput -

Polinezijski putnici na Aranuiju neće pronaći ove "standardne" krstarenja -

Aranui 3 krenuo je iz Papeetea, Tahitija 16 puta godišnje, ploveći po 16 dana svakom plovidbom do udaljenih, najsevernijih ostrva u Francuskoj Polineziji, Marquesas . Brod obično plovi "negde posle 18 sati", što znači da će većina putnika provesti noć u Tahitiju pre nego što se pridruži brodu u popodnevnim danima odlaska.

Na putu, brod posećuje dva ostrva u arhipelagu Tuamotu tako što sidri na obali ostrva Takapoto na sjeveru i u lagunu u Fakaravi na južnoj povratku u Papeete, Tahiti. Putovanje ima tri morske dane, prvi dan, treći dan i sljedeći dan. U suprotnom, brod se snalazi u brojnim selima na šest glavnih ostrva Marquesas - Ua Pou, Nuku Hiva, Hiva Oa, Fatu Hiva, Ua Huka i Tahuata. Aranui često snabdeva snabdevanje više od jednog sela ili grada na svakom ostrvu, tako da putnici dobijaju priliku da lako vide više od Marquesasa nego sa bilo kojim drugim brodom ili samostalnim obilazak arhipelaga.

Hajde prvo pogledati tipičan dan na Aranuiju.

Page 2>> Tipičan dan mora na Aranuiju 3>>

Vrijeme na moru na Aranui 3 putničkom vozilu

S obzirom da je većina putnika na našem Aranujevom francuskom polinezijskom putovanju bilo iz Evrope ili Amerike, mnogi su bili u rano ujutro zbog ranijeg vremena. (Tri sata od Tahiti do Los Anđelesa, šest u istočnoj SAD i dvanaest u Parizu.) Obično smo imali samo tri stvari na morskim danima - prezentaciju gostujućeg predavača, sastanak sa koktelima kako bi razgovarali o sledećim danima , i obroke.

Ostatak dana je bio slobodan za čitanje, sunčanje, plivanje u bazenu, džumbanje, ili samo opuštanje i uživajući u pogledu na Južni Pacifik.

Dan počinje sa doručkom na bazi švedskog stola koji služi od 6:30 do 8:30 svakog jutra. Mnogi od nas su se zadržali na doručku, uživajući u morskom danu sa nekoliko planiranih događaja. Ponekad, dok se nalazio na moru, činilo se da smo se kretali od jedne obroke do drugog, sa divnim vremenom da uživamo u krstarenju između perioda hranjenja! Ručak je služio u podne, nakon čega je bilo slobodnije vreme. Pošto smo uvek pili vino za ručak i voleli nežno lutanje i kotrljanje broda, obično imam popodnevnu napitku.

Učenje o Marquesima i narodima Južno-Pacifičkih ostrva

U našim danima na moru smo imali sreće da imamo predavača gosta, Dr. Charlie Lovea, koji nas je obrazovao i uhvatio sa informacijama o geologiji, arheologiji i antropologiji Južnog Pacifika.

Iako je Čarli bio iz Vajominga i poznati stručnjak na Uskršnjem ostrvu daleko istočno od Tahita i Marquesasa, bio je prilično poznat u Francuskoj Polineziji.

Aranui 3 je takođe imao četiri višezialna vodiča (Sylvie, Vi, Michael i DiDi) i krstaški direktor (Francis) koji su nas obavestili dan prije svakog putovanja na kopnu i vodili ekskurzije na obali.

Vodiči su održali sastanak grupe svake večeri (6:00 za engleske govornike i 6:30 za francuske govornike), koji su korišćeni da diskutuju o aktivnostima za sledeći dan. Pošto su skoro svi izleti na obali uključeni u cijenu, svi obično obavljaju iste aktivnosti na obali. Aranui nema dnevno odštampan raspored, tako da smo uzeli papir i olovku na večernji sastanak i napravili beleške.

Majkl je imao neke predivne priče o južnom Pacifiku i proveo je 10-15 minuta razgovora o relevantnoj temi kao što su Kapetan Bligh, Mutiny na Bounty, Pitcairn Island, Paul Gauguin ili francuska polinezijska ekonomija, istorija, religija ili obrazovanje. Bilo je vrlo prosvetljenje i došli smo kući bolje obrazovaniji nego kad smo otišli.

Večera je bila u 7:00 i često se protezala par sati. Putnici su bili raznovrsna, obrazovana, dobro putovala grupa. Ovo je učinilo da je hrana posebno interesantna, uz živahne razgovore.

Ponekad noću mali bend posećuje bazen i bar na bazenu. Jedne noći imali smo veoma interesantnu diskusiju o "Aspektima kulture Marquesana" koju je predvodio Charlie Love i tri profesora koji su bili na brodu nekoliko dana u Marquesasu. Većina diskusije se odnosila na nestajanje tradicionalnih jezika širom sveta, kao što je Marquesan.

Takođe su raspravljali o prednostima i slabostima francuskog uticaja na polinezijske škole. Nekoliko putnika je ušlo u diskusiju, čineći stimulativno, intelektualno veče.

Jedan drugi element doprineo je interesantnoj večeri. Pošto je većina putnika i dva od tri profesora bila ugodnija u francuskom govoru, sve je moralo biti prevedeno. Iako su vodiči bili višezialni, niko od njih nije bio komforno prevođenje francuskog na engleski. Dakle, jedan od putnika iz Belgije, koji je upravo slucio da radi kao prevodilac za Evropsku uniju u Briselu, bio je sretno "nacrtan" da bi francuski prevodio na engleski. Uradila je izvanredan posao, ali nam je kasnije rekla da je ona prvi put prevedena na nešto drugo nego na francusku. To je ono što nazivate radnim odmorima!

Učenje, slobodno vreme i hrana. Čas na moru je izgledalo da ili leti ili da se kreće uz veličanstveno. Život na moru je bio divan.

Hajde bliže pogledati Aranui 3.

Page 3>> Kabine na Aranuiju 3>>

Bili smo prijatno iznenađeni kabinama na putničkom teretnom brodu Aranui 3. Pored mnogih tona tereta, brod od 386 metara može da smesti 200 putnika u četiri nivoa kabine. Sve kabine su klimatizovane.

Dormitory Style Cabins na Aranuiju 3

Kabine najnižeg nivoa su Klasa C, koja su 3 kabine konfigurisana u spavaonici, sa 20 gornjih i donjih vezova i zajedničkih kupatila.

Uobičajeno, mislio bih da će kabina klase C biti atraktivna za pojedinačne putnike ili male grupe budžetskih prijatelja istog pola. Međutim, na našem krstarenju, francuski par sa pet djece je koristio jednu od spavaonih kabinija. Bilo je savršeno za njih!

Standardne kabine na Aranuiju 3

Dominantna vrsta kabine je klasa A Standard, što je moj suprug Ronnie i ja imali. U ovu kategoriju spadaju šezdeset i tri kabine, a svi su izvan kabina sa dva donja ležaja i kupatilo. Ove kabine izgledaju slično osnovnoj najnižoj klasi na mnogim brodovima za krstarenje, sa otvorenim krevetom između dva ležaja, noćnim stolom, malim stolom i ormarićem i kupatilom za tuširanje. Struja je 220 volti, sa utikačem u francuskom stilu, tako da će vam trebati pretvarač napona i adapter za utikač za pokretanje 110-voltnih jedinica. Žene treba da provere napon na sušaču za kosu i gvožđe pre nego što napuste kuću. Mnogi noviji uređaji za kosu mogu raditi na bilo kom naponu, a možda vam je samo potreban adapter, ali ne i pretvarač napona.

Pritisak vode u tuš kabini je bio vrlo dobar, ali nam je rečeno da ne pije vodu iz kupatila. Držali smo flaširanu vodu u kupatilu i samo ga nalili u plastične čaše koje su isporučene. Svaka paluba je imala fontanu za piće i tamo smo samo napunili svoje bočice za vodu. Putnici mogu želeti da uzmu veliki bar njihovog omiljenog sapuna, jer Aranui 3 pruža samo one sitne barske hotele.

Trinaest standardnih kabina nalazi se na glavnoj prijemnoj palubi, a to je i paluba na kojoj se nalazite na tenderima. Putnici na glavnoj palubi mogli su se lako vratiti u svoje kabine za zaboravljene stvari i bili su bliže trpezariji i boravku na palubama iznad. Ostalih standardnih kabina nalaze se na A Deck i B Deck. Ronnie i ja smo bili na najnižoj palubi B, a nakon samo kratkog vremena na moru, počeli smo da se pozivamo na našu kabinu kao kabinu za veš mašine. Porthole je bio samo nekoliko metara iznad vode, tako da kada plovimo, konstantno imamo akciju prskanja, slično kao prerađivačka perilica. Ako ste skloni morskoj obali, kabina na B krovu je svakako najlakša vožnja. Zapravo smo stigli tamo gde smo uživali u zvuku talasa koji su tukli prozore. S obzirom na to da je brod imao nošenje spoljašnjih svetala, često smo mogli da vidimo ribu koja se pliva oko par centimetara izvan zatvora kada smo usidreni. Pranje putnika je takođe bilo na palubi B, kao i fitnes sala.

Deluxe kabine i apartmani na Aranuiju 3

Aranui ima 12 luksuznih kabina i 10 apartmana, koji su najljepši smještaj na brodu. Ove dve kategorije su prilično malo veće i imaju krevet sa velikim brojem, frižider, TV, kupatilo sa kadom i kombinacijom tuša, te velike prozore, a ne samo otvor.

Apartmani takođe imaju balkon. Ove kabine su znatno bolje od standardnog kafića, a ako volite balkonsku kabinu kao i ja, propustićete je u ovom putovanju ako ne rezervišete apartman. Deluxe kabine i apartmani nalaze se iznad glavne palube na Star and Sun Deck. U ovim kabinama dobićeš više talasnih akcija, tako da je stvarno bacanje oko toga da li želite mirnije mora da spavaju u odnosu na lepši pogled i balkon! Neki od apartmana imaju balkon s pogledom na bazen i krmeno područje broda, drugi su smješteni na luci ili na desnoj strani.

Hajde da istražimo ostatak Aranuija 3.

Page 4>> Zajedničke oblasti i trpezarija na Aranui 3>>

Zajedničke oblasti na Aranuiju 3

Aranui 3 Polinezijski krstarenje brodom ima neka uobičajena područja broda koja liči na krstarenje i druge koji podsećaju na teretni brod. Svi putnici su zaista uživali u gotovo slobodnom zahvatu na kojem smo morali da idemo na brod, sa pristupom mostu i drugim područjima koji nisu uvijek dozvoljeni na tradicionalnom brodu za krstarenje.

Aranui 3 ima jednu trpezariju, sa stolovima postavljenim za grupe od četiri do osam.

Brod ima lep salon na palubi iznad trpezarije, koji je korišten za čitanje, predavanja i sastanke putnika. Dnevni boravak ima bar sa kafom i čajom koji je većina vremena na raspolaganju, a mala biblioteka pored salona.

Biblioteka ima mješavinu širokog spektra mjernih knjiga, od kojih su većinu ostali prošli putnici. Vidio sam knjige na engleskom, francuskom i njemačkom jeziku, tako da svako ko želi da pročita čitanje stranog jezika ima neku fikciju od kojeg bira. Recepciji takođe čuva odličan izbor knjiga vezanih za Francusku Polineziju ili autori poput Hermana Melvila i Roberta Louis Stevensona koji imaju veze sa Južnim Pacifikom.

Brod poseduje malu prodavnicu poklona koja prodaje sve od grickalica i sladoleda do deterdženta za pranje i komaraca na pare i majice. Aranui ima bar smješten u blizini bazena. Često je bila zauzeta kasno popodne pre večere kada su se svi okupili da gledaju svakodnevnu atrakciju veličanstvenog zalaska sunca.

Bazen je mali, ali popularan kod putnika. Oblast bazena oko bazena ima puno stolica za stolice za one koji vole da popiju sunce Tahitije. Deca na brodu imala su mali prostor za igru ​​u zatvorenom prostoru.

Gde je teret ovog tereta?

Tegljač se prenosi na palubu broda iu teretnim drvetima ispod palube.

Većinu vremena, putnici mogu slobodno istražiti do luka ili na zadnje palube gdje su vitli koji se koriste za povlačenje broda u pristanište. Jedan od inženjera nam je dao jedan fascinantan obilazak mašinske radionice jednog dana dok smo bili u luci, a mnogi putnici su posjetili most kako bi provjerili našu lokaciju ili videli kako su radile kontrole. Gledanje Marquesana mornara istovara teret je jedna od naših omiljenih aktivnosti. S obzirom da je Aranui osnovna linija za snabdevanje Marquesasom, brod nosi širok spektar tereta, uključujući i najmanje pola desetine automobila po putovanju. Pitao sam jednog od glavnih kamiona koji je bio najneobičniji i skupi teret i odmah je rekao da je to helikopter! Brod je takođe imao kontejnere za hlađenje, punjene hranom, a mi smo bili stalno iznenađeni stavkama koje su izgledale da izlaze iz tereta bez dna.

Trpezarija na Aranuiju 3

U potpunosti smo uživali u ishrani i druženju uz obroke na Aranuiju 3. Doručak je bio naš omiljeni obrok, sa divnim švedskim stolom napunjenim svežim plodovima, francuskim kruhom, ručkom i sirom. Putnici takođe mogu dobiti slaninu i jaja kako bi ih naručili. Posebno sam uživao u mangoima i pomelosima, kao voću poput grejpfruta.

Aranui je imao odličnog peciva, a svakog jutra je napravio čarobno pecivo od grožđa, čokoladnih čipova ili maslaca. Ručak i večera u trpezariji bili su u porodičnom stilu, a čekićno osoblje donelo je veću poslužavnu ploču sa svakim kursom ili služio putnicima pojedinačno. Oba obroka počela su sa salatom, supom ili predjelo, a zatim glavnim putem, a zatim i desertom. I crna i bela francuska stolna vina su poslužena za ručak i večeru.

Hrana je bila raznovrsna, sa piletinom, svinjetinom, govedinom, ribom i jagnjetinom u različitim jelima. Vegetarijanci mogu zatražiti poseban obrok. Za razliku od glavnog broda za krstarenje, nismo imali hrane i grickalice sve vreme. U menuima na brodu dominiraju evropske kuhinje sa interesantnim sosovima i ukusnim desertima kao što su kruška pita, marelice i krušene nougat napravljene od teške kreme i suvog voća.

Napustimo Aranui i idemo na obalu.

Page 5>> Idemo Ashore iz Ananui 3>>

Aranui rutina na kopnu u Francuskoj Polineziji bila je raznovrsna i prijatna. Svake večeri imali smo kratak sastanak u sali za diskusiju o aktivnostima sledećeg dana. Sve luke i vremena su se podložne promenama, u zavisnosti od tereta i plimovanja. Ponekad smo napravili vrlo kratke stanice u malim selima gde je samo teretan teret bio istovaran.

Obično smo otišli na kopno u bičeve odmah nakon doručka. Brod je imao dva kiteća koji su držali oko 20 putnika, tako da je trebalo nekoliko puta da stignemo do svih nas na kopnu.

Zbog talasa i malih ili nepostojećih dokova na ostrvima, uzimanje kitova na kopnu i na Aranui može biti prilično "iskustvo". Prelazna staza ima strme stepenice, a whale boat ima visoke strane, tako da smo svi cenili marquesansku pomorsku pomoć u ulasku i izlazu iz brodova.

Jednom na obali, nas je pozdravio nasmijani stanovnici ostrva s plumeria cvetovima ili svežim cvetnim leisom. Dolazak Aranuija jednom mesečno predstavlja veliki događaj za ostrvce. Područje pristaništa je uvek uzburkano kamionima, viljuškama i ljudima koji čekaju da istovare snabdevanje. Ostali su čekali da ubacuju svoje vreće kopre ili bačve sokova noni, dve osnovne predmete pokupile su na ostrvima od Aranuija. Većina stanovnika ostrva osnovala je malo područje za prodaju rukotvorina. Morali smo da se uverimo da smo imali dosta novca u gotovini - centralnim francuskim francima - da koristimo za kupovinu suvenira. Brod bi mogao da promeni dolare ili evre, a većina ostrva imala je banku koja bi takođe promenila novac.

Nikada nismo videli prodavca koji je uzimao kreditne kartice, ali neki prodavci bi uzeli dolare ili evre ukoliko niste imali lokalnu valutu.

Na četiri otoka smo imali poseban Marquesan ručak u obližnjem restoranu. Hrani je služio buffet ili porodični stil, a takođe smo imali i polinezijski ples i muziku koji prate naš obrok.

Svi smo uživali u pokušaju neke od izvornih namirnica. Breadfruit je ključna osnovica ishrane Marquesan, i bili smo zapanjeni na mnogo različitih načina na koji se može pripremiti. Ostala tradicionalna jela uključuju i jastoga, poisson cru (sirova riba marinirana u limunovom soku ili sirćetu, a zatim služi u kokosovom mlijeku, ulje i prelazi s lukom), slatkovodni škampi, koze, svinjetina i popoi (Marquesan style poi).

Još četiri dana smo imali roštilj ili piknik na kopnu koji je pripremila brodska posada, ili visoko u planinama ili na plaži.

Nisu sve aktivnosti na obilaznici uključivale jedu. Ponekad smo obišli lokalnu katoličku crkvu, od kojih su mnoge bile fascinantne umetničke ili drvene skulpture. Često smo se šetali ili vozili kamionima sa 4 točka na drevne polinezijske maraje ili druge arheološke lokacije. Nekoliko luka uključilo je priliku da plivaju ili plivaju. Naša avanturistička grupa posjetila je i muzeje i groblja, a neki su putovali jahanjem ili ronjenjem.

Osećali smo se kao da su aktivnosti obale bile dovoljno raznovrsne za bilo koga. Kada pakujete ekskurzije na obalu sa neokrnutim, veličanstvenim pejzažima Tuamotu i Marquesasskih ostrva, to čini prekrasan krstareni odmor za avanturistički, fleksibilan putnik, koji ne zahteva puno razgledanja ili pogodnosti.

Otišli smo kući sa osećajem avanture i radoznalosti u vezi sa krstarenjem na putničkom teretnom brodu do udaljenih ostrva. Došli smo kući s novom zahvalnošću za ljude i otoke Francuske Polinezije i neke velike priče o životu na krstarenju. Šta više možete pitati?