Posetite arheološki dig u Nacionalnom parku u Izraelu

Svako može posjetiti Nacionalni park Guvrin-Maresha, sa svojim hiljadama pećina

Nežno sondiranjem blatne gline sa mojom pickom i lopaticom dok sam na arheološkom iskopu jednog dana, pronalazim ostatak istorijske istorije u Izraelskom Nacionalnom parku Bet Guvrin-Maresha. Sjedi na tlu u pećini jer nema prostora za ustajanje, tražim tragove o stanovnicima koji su ovdje živeli tokom uništenja Drugog hrama i ere Makaveja. Skoro da osetim istoriju oko mene.

Pitam se kakav je život bio pre 2000 godina, dok sam otkopao slomljene komade keramike, možda dio čaše koju je neko koristio tokom dnevnog obroka. Pećina koju kopam je jedna od hiljada u ovom i nacionalnom parku u Izraelu, koja obuhvata ostatke drevnih gradova Maresha i Beit-Guvrin. Program Dig for a Day, koji doživljavaju, obavljaju arheološki seminari, koji već desetljećima iskopavaju labirint pećine u Tel Mareshi.

Idemo pod zemljom na arheološkom dig

Avantura počinje živom diskusijom o istoriji Tel Marise. Kao solo putnik, pridružio sam se prošireni američkoj porodici koja je posjetila Izrael za Jacobove bar mitzvah. Tona diskusije je usmerena na tinejdžera i mlađe dece u grupi. Gledajući kako reaguju na objašnjenje vodiča, i videći kako uživaju u kopanju u prljavštini, poboljšava moje iskustvo.

Naš lični uvod u podzemni pećinski labirint dolazi dok ulazimo na Zemlju putem stjenovitog staza. Pratimo naš vodič kroz seriju pećina koje su žarulje zapaljene žicama na zidovima, dok ne pristupimo malom otvaranju. Prolazimo kroz Linus 89. (Pećine imaju formalne brojeve, ali su ih vodiči nazvali zapamćivim naslovima.) Tako je iz ove pećine iskopano malo, da ne možemo ustati, samo puzati na kolenima.

Stanovi u Mareshi i Bet Guvrinu bili su izgrađeni od mekanog krečnjaka pod nazivom "kirton", materijal podzemnog materijala koji je tukao ispod preplavljenog plafona teškog krečnjaka pod nazivom "nari". Pre mnogo vekova locali su iskopali gradjevinske blokove krečnjaka kako bi stvorili stanove, ostavljajući šuplje prostore - vještačke pećine - u zemlji koje bi se koristile za skladišta, vodene rezervoare, industrijske instalacije, grobne špilje i čak držati stoku i zveri opterećenja. Sada smo u jednoj od ovih pećina.

Naš vodič objašnjava da su lokalni stanovnici odbili da plaćaju previše poreza, rekli su im da će njihovi domovi biti uništeni. Stanovnici su odlučili da sruše kuće, a komadi su pali u pećine ispod. Počeli smo da kopamo sa našim lopaticama, ostavljamo po strani bilo koje grmlje koje nalazimo i stavljamo prljavštinu u kofu. Tiho za malo, sve dok jedna mala devojčica ne sriči s radošću dok njena baka povuče veliki komad posude. Kada je vreme da prestanemo da kopamo, idemo kroz pećine na dnevnu svetlost. Onda srušimo prljavštinu sa kantica koje smo izneo iz pećine, kako bismo bili sigurni da smo sakupljali sve krajeve.

Zatim nam je pružena prilika da se puzi (doslovno ponekad) kroz Linus 84, koji je retko osvetljen svećama zaglavljenim u stenama.

Iskopavanja su jedva započela u ovoj pećini. To nije za ljude sa krhkim koljenima ili za klaustrofobične. Oni koji smo otišli su izašli čak i mudrije, ali sa velikim osmehom na našim licima. U jednom trenutku, morali smo ispustiti malu rupu u pećini samo da bi dosegli niži nivo.

Poslednja stanica je šupa u kojoj naš vodič objašnjava kako se očišćavaju značajna nalazišta, pokazujući nam nekoliko primera. Moje poslednje sećanje na ovo iskustvo je da gledate kako mladići bore kroz bačve sitnih grnčarskih bradavica da biraju nekoliko njih kojima je dozvoljeno da odu kući kao spominjući svoje vreme koje kopaju za drevnu istoriju u Tel Mareshi.

Istorija Nacionalnog parka Guvrin-Maresha

Maresha, koji se četiri puta spominje u Bibliji, bio je najviši grad u Judejskim nizinama. Imenovan je u Bibliji kao jedan od judejskih gradova King Rehoboam utvrđen protiv vavilonskog upada.

Edomiti su se nastanili ovdje nakon uništenja Prvog hrama. U četvrtom veku pre nove ere postao je helenistički grad. Istorijski izvori i iskopavanja ukazuju na to da je u 113/112 pre nove ere, John Hyrcanus, Hasmonean, osvojio Mareshu i pretvorio svoje stanovnike u judaizam. Dok su dijelovi grada bili u ruševinama, područje je bilo obnovljeno dok je, prema Josefus Flaviusu, Maresha konačno uništila Parthian Army u 40. pne. Nakon što je Maresha napuštena, Bet-Guvrin je izgrađen i postao najvažnije naselje u regionu. Prošlo je nekoliko stotina godina i u različitim vremenima je bio važan centar za judaizam i hrišćanstvo. Tokom vremena Crusader takođe se istakla i za muslimane. U modernim vremenima arapsko selo se nalazilo na lokaciji do Izrailjskog rata nezavisnosti.

Poseta Nacionalnom parku Bet Guvrin-Maresha

Ne morate ići na kopanje da biste istražili neke od pećina u Nacionalnom parku Bet Guvrin-Maresha. Nekoliko pećina i stanova je očišćeno i sada je otvoreno za javnost. (Pećine koje sam posetio tokom kopanja nisu očišćeni i dostupni su samo učesnicima koji rade na arheološkim seminarima.)

Neke od najinteresantnijih mesta u parku za posjetu i istraživanje su:

Nastup na arheološkom digu u Izraelskom Bet Guvrin-Maresha Nacionalnom parku

Dok se od vas traži da provedete sedmice ili duže u najvećem iskopavanju, Arheološki seminari pokreću ovaj program Dig for a Day koji učesnicima daje uzorak onoga kako je to da se pridruži kopanju. "Dig for a Dig" dizajniran je tako da bude zabavan i da upozna učesnike sa arheološkim iskustvom, uronjen je čas iz istorije u civilizacije i kulture koje su davno prošle. Veličina grupe je mala, obično ne više od osam do deset ljudi. (Ako veća grupa želi da ide na ekskurziju Dig for a Day, oni se mogu podeliti na manje grupe prilikom ulaska u pećine.) Vodiči su obavezni da prikažu objašnjenja i diskusije prema tipu grupe, bilo da su to porodice, odrasli turisti ili naučnici. Iskustvo traje oko tri sata.

Ako odete, oiekujte da budete prljavi. Nosite odeću koja je dovoljno jaka, da neće biti uništena u plamenu, i nositi čvrste cipele.

Naknada za Dig za jedan dan je 30 dolara za odrasle i 25 dolara za djecu (uzrasta 5-14 godina). Takođe morate platiti ulaznicu za park u iznosu od 25 šekela za odrasle, 13 šekela za djecu.

Arheološki seminari nude različite programe i koplje, pored Dig for a Day. Jedna grupa Australaca dolazi godišnje da provede nedelju dana u Tel Mareshi. Za više informacija posetite Arheološke seminare.

Da biste saznali više o posjeti nacionalnom parku, Bet Guvrin-Maresha.

Istražite druge arheološke lokacije u Izraelu

Prolaz Rampart na zidu iz 16. veka koji obuhvata Jerusalimski Stari grad otkriva život gde se tri velike religije - Judaizam, Hrišćanstvo i islam - mešaju.

Arheološki seminari takođe nudi izlete na druge lokacije u Izraelu.

Za više mesta za istraživanje, posetite moj kolega About.com vodič Web stranica Anthony Grant-a Go Israel.