Krstarenje holandskim Tulipom sa Krstarenjem Viking River

Holandska istorija i Tulipmanija

Krstarenje prolećnim rijekom u Holandiji za pregled tulipana i drugih cvetova sijalica je izvrsno iskustvo krstarenja. Plutali smo na Vikingovom krstarenju Viking Europe iz Amsterdama, uživajući u spektakularnim cvijećama, neobičnim seljama, vjetrenjačima i drugim čudesnim lokalitetima Nizozemske i Holandije.

Napomena autora: Viking River Cruises koristi neke od svojih novih Viking Longships-a za svoje holandske krstarice tulipana. Iako su riječni brodovi različiti, iskustvo riječnog krstarenja je i dalje divno kao i kada sam pre nekoliko godina napravio krstarenje.

Pridružite mi se na ovom dnevniku putovanja našeg krstarenja tulipanom u Holandiji.

Ja sam bio u Amsterdamu nekoliko puta, ali nikada nisam istražio ostatak zemlje. U Holandiji ima puno više od svog najvećeg grada! Evo nekoliko zanimljivih činjenica.

Pre svega, Holandija predstavlja samo 2 od 12 holandskih provincija u Holandiji. Većina zemlje je "veštačko", nakon što je u poslednjih nekoliko vekova obnovljena sa mora. Skoro četvrtina zemlje od 40.000 kvadratnih kilometara nalazi se ispod nivoa mora, a mnogo više Holandije je na ili neposredno iznad nivoa mora - ne brinite o visinskoj bolesti ovdje! Ima više od 2400 km nasipa koje će zadržati morsku vodu, od kojih su neke visoke na više od 25 metara.

Holandska istorija se vraća 250.000 godina. Dokazi o pećinama koji datiraju daleko su pronađeni u kamenolomu blizu Mastrihta. Drugi rani naseljenici ovog područja pratili su pre 2000 godina.

Ovi drevni ljudi izgradili su ogromne gomile blata kao životne sredine koje bi se koristile tokom čestih poplava njihove domovine. Preko 1000 ovih nasipa još uvijek su raštrkane oko ravnog sela, uglavnom u blizini Drenthea u pokrajini Friesland. Rimljani su ušli u Holandiju i okupirali zemlju od 59. pne. Do trećeg veka pre nove ere, a sledećih nekoliko vekova od strane nemačkih Franaka i Vikinga.

Holandija je cvetala tokom XV vijeka. Mnogi trgovci postali su bogati prodaju tapiserije, skupu odeću, umetničko delo i nakit. Niske zemlje, kako se zovu, postale su poznate po brodogradnji, slani haringi i pivu.

XVII vek je bio zlatni za Holandiju. Amsterdam je postao finansijski centar Evrope, a Holandija je bila važna i ekonomski i kulturno. Kompanija holandske istočne Indije, osnovana 1602. godine, bila je najveća trgovačka kompanija 17. veka i prva multinacionalna korporacija na svetu. Kompanija holandske zapadne Indije osnovana je 1621. godine i bila je centar trgovine robovima, pošto su brodovi plovili iz Afrike i Amerike. Istraživači iz obe kompanije otkrili su ili osvojili zemlje širom sveta, od Novog Zelanda do Mauricijusa do ostrva Manhattan.

Holandija je na kraju postala nezavisno kraljevstvo i uspjela je ostati neutralna tokom Prvog svjetskog rata. Nažalost, zemlja nije mogla ostati neutralna tokom Drugog svjetskog rata. Nemačka je u maju 1940. godine ušla u selo, a Holandija nije bila oslobođena tek 5 godina kasnije. Postoji mnogo priča o užasima iz rata, uključujući izravnavanje Roterdama, gladovanje tokom zime gladi i stid od holandskih Jevreja, poput Anne Frank.

Nakon poslijeratnih godina Holandija se vratila u trgovinsku industriju. Ove decenije nakon rata otkrili su i otkriće prirodnog gasa u Severnom moru sa holandske obale i povratak proizvodnih gazdinstava. Mnoge holandske svetske kolonije stekle su svoju nezavisnost tokom posleratnih godina. Danas se Holandija smatra ekstremno liberalnim zemljama, sa širokim socijalnim programima, ličnim slobodama i visokom tolerancijom za droge.

Sada kada znate malo istorije i geografije Holandije, da pogledamo našu krstarenje holandskim putovanjima u Evropi Vikinga.

Dok smo leteli preko noći preko Atlantika, pokušao sam sanjati polja tulipana i polako pretvarati vetrenjače.

Tulipmania

Možda je teško poverovati, ali je tulip izazvao ekonomsku katastrofu u Holandiji 1637. godine, koju nikada ranije nije video.

Tulipani su jednostavno počeli da rade kao divlje cveće u centralnoj Aziji i prvo su se odgajali u Turskoj. (Riječ tulipan je turski za turban.) Carolus Clusius, direktor najstarijeg botaničkog vrta u Evropi lociran u Leidenu, prvi je donio sijalice u Nizozemsku. On i drugi hortikulturisti brzo su otkrili da su sijalice bile prikladne za hladnu, vlažnu klimu i plodno zemljište delta.

Prekrasne cvijeće su brzo otkrili bogati holandski i postali su divno popularni. Krajem 1636. i početkom 1637. godine, manija za sijalice prošla je nizozemsku. Špekulisana kupovina i prodaja dovezli su cenu do tamo gdje neke tulipne sijalice koštaju više od kuće! Jedna sijalica je dobila ekvivalent 10-godišnje plate za prosečnog holandskog radnika. Većina špekulativnog trgovanja obavljeno je u pivima, tako da je alkoholno gorivo koristilo tulipmaniju. Dno je palo na tržište u februaru 1637. godine, pošto su mnogi trgovci i građani videli izgubljene svoje bogatstvo. Neki špekulanti su ostali bez srebra, ili sa sijalicama koje su bile "otpuštene". Pojam opcija nastao je iz ove katastrofe, a termin tulipmanija se i dalje koristi za opisivanje investicionog blata.

Page 2>> Više o našem holandskom putovanju Viking Europe>>

Vjetrenjače

Prve vetrenjače u Holandiji izgrađene su u 13. veku i navikle su na brašno. Za stotinu godina, holandski je poboljšao dizajn vetrenjača, a zupčanici su korišteni za pumpanje vode. Ubrzo je na stotine vetrenjaca potopilo naslone s pogledom na ravne zemlje, a masovna drenaža zemljišta počela je. Sledeći veliki napredak bio je pronalazak rotirajućeg mlinskog poklopca. Vrh ovih vetrenjača okrenuo je vjetrom, dozvoljavajući da mlin upravlja jednim osobom.

Iako je pumpanje vode za odvodnjavanje zemljišta bila najpoznatija upotreba mlinova, vjetrenjače su se također koristile za sjeckanje drveta, za proizvodnju gline za keramiku, pa čak i za drobljenje pigmenata boje. Do sredine 1800-ih, preko 10.000 vetrenjača radilo je širom Holandije. Međutim, pronalazak parnog motora učinio je vjetrenjače zastarele. Danas ima manje od 1000 vjetrenjača, ali holandski narod prepoznaje da ove vetrenjače i vještine potrebne za njihovo korištenje treba očuvati. Holandska vlada vodi trogodišnju školu za obučavanje operatora vetrenjača, koja takođe mora biti licencirana.

Amsterdam

Posle skoro devet sati letenja stigli smo u Amsterdam u rano jutro. Juanda i ja smo imali dan i po da istražimo Amsterdam pre nego što se ukrcamo na Viking Europe.

Pošto smo bili dan ranije za naše krstarenje, uzeli smo taksi sa aerodroma u grad. Aerodrom Schiphol je treći najtraženiji u Evropi, tako da je bilo puno taksi dostupnih.

Posle nekih 30 minuta vožnje otpustili smo naš prtljag u hotelu i krenuli da istražimo grad.

Izbor hotela za samo jednu noć bio je izazov, posebno u subotu uveče tokom prolećne turističke sezone. Želeli smo da ostanemo na mestu koje bi nam pružilo osećaj atmosfere i kulture u Amsterdamu, tako da smo izbegli hotele u lancu koji obećavaju konzistentnost, ali ne i nužno interesantna holandska atmosfera.

Prvo sam proverila male hotele ili noćenje i doručak, ali brzo sam otkrio da mnogi od njih traže boravak od najmanje 2 ili 3 noći. Nadam se da sam pronašao upravo ono što smo tražili - Hotel Ambasade, koristeći neke od mojih vodiča iz Holandije i pretraživajući Veb. Ambasada se nalazi u centru grada i izgrađena je od 10 kanalnih kuća. Hotel ima 59 soba i obećava da će "ponuditi sve prednosti ovog modernog doba, ali sa vrednim nasleđem prošle ere".

Nakon sedenja satima, bili smo spremni da krenemo iz hotela pešice i napravimo istraživanje. S obzirom da će Viking Evropa ostati u noći u Amsterdamu, a paket za krstarenje uključuje obilazak kanala i Rijksmuseum-a , spašavali smo te dve "morale-dos" jer smo se prijavili brodom. Pošto je naš hotel bio u blizini kuće Anne Frank , prvo smo stigli tamo. Otvaranje je od 09:00 do 21:00, počev od 1. aprila. Linije su veoma dugačke i ne možete organizirati turneju. Odmah rano ujutro ili posle večere pomaže da čekanje bude manje.

Nakon što smo krenuli neko vreme ili obišli kuću Anne Frank, krenuli smo ka centralnoj stanici da posjetimo Turistički centar u blizini i kupimo tramvajske karte.

Kružni tramvaj je tramvajska linija hop-on-hop-a koja prolazi kroz centar grada Amsterdama u oba pravca prolazila kroz većinu atrakcija i hotela. Sa tramvajom broj 20, lako se pomera sa jedne atrakcije na drugu, a da ne treba da menjaju linije.

Pošto je vreme bilo tudje, krenuli smo u jedan od muzeja, osim Rijksmuseuma. Amsterdam ima mnoštvo atrakcija i muzeja za sve ukuse. Dva muzeja smještena su na velikom parkovskom području u neposrednoj blizini pešačenja i Rijksmuseuma. Muzej Vincent van Gogha obuhvata 200 svojih slika (donirao ga brat van Gogha) i 500 crteža, kao i dela drugih poznatih umetnika iz 19. veka. Nalazi se u blizini Rijksmuseum. Pored muzeja van Gogh, Muzej moderne umjetnosti Stedelijk ispunjen je zabavnim radovima modernih savremenih umjetnika.

Predstavljeni su značajni pokreti iz prošlog veka, poput modernizma, pop-arta, akcionog slikarstva i neoreaktivnosti.

Muzej holandskog otpora (Verzetsmuseum), preko puta iz zoološkog vrta, prikazuje izlaganje holandskog otpora nemačkim okupatorskim snagama II svjetskog rata. Propagandni filmski snimci i dodirivane priče o naporima da se lokalni Jevreji sakriju od Nemaca dovode do užasa življenja u okupiranom gradu. Interesantno je da je muzej takođe blizu lokacije nekadašnjeg pozorišta Schouwburg, koji je korišćen kao mesto za držanje Jevreja koji čekaju prevoz u koncentracione logore. Pozorište je sada spomenik.

Nakon našeg noćnog leta i neko vreme hodajući ili obilazeći grad, otišli smo nazad u hotel i očistili na večeri. Amsterdam ima ogroman broj kuhinja. Pošto smo bili umorni od našeg noćnog leta, jedli smo laganu večeru u blizini našeg hotela. Sutradan smo otišli da se pridružimo vikingu Evropi.

Page 3>> Više o Viking Europe Krstarenju holandskim putovanjima>>

Pridružili smo se Viking Europe našem drugom danu u Amsterdamu. Neki od naših kolega krstarica proveli su tri dana u Amsterdamu u sklopu paketa za pre-krstarenje. Drugi su leteli preko noći iz SAD i stigli u Amsterdam u rano jutro. Svi smo bili uzbuđeni zbog predstojećeg krstarenja i susreta sa novim prijateljima.

Nakon opuštanja u nedjelju ujutro, istražujući područje u blizini našeg hotela, Juanda i ja smo uzeli taksi do broda.

Prošli smo vreme hodajući ulicama i kanalima ovog divnog grada i posjetili Anne Frank House. Turistički biro u blizini Centralne stanice imao je pešačke ture dizajnirane da vas vode kroz neke od najinteresantnijih delova grada.

Viking Europe je pogodno pristao blizu Centralne stanice. U nedjelju smo imali obilazak kanala. Iako sam ranije vodio kanalizaciju u Amsterdamu, to je bila dobra šansa za Juandu da vidi više grada. Arhitektura Amsterdama je toliko zanimljiva, a priče o gradu i njegovim kanalima tako fascinantne, zabavno je to videti iznova i iznova.

Na kraju dana, vratili smo se u Viking Evropu za prijem koktela "dobrodošli na koktel" i večeru. Viking Evropa je ostala preko noći na pristaništu, a narednog dana smo napravili još nekoliko turneje u Amsterdamu.

Viking Europe ima 3 identična brata i sestre, Viking Pride, Spirit i Neptun, a svi su bili izgrađeni 2001. godine.

Brodovi su dugačak 375 metara, sa 3 palube i 75 kabina, svaka sa sopstvenom kupatilom sa tušem, telefonom, TV-om, sefom, klima uređajem i sušilom za kosu. Sa 150 putnika i 40 posade, upoznali smo mnoge naše kolege. Kabine su 120 metara kvadratnih ili 154 kvadratnih metara, tako da je prostor bio adekvatan.

Nismo proveli mnogo vremena u našoj kabini, jer većinu dana smo bili napušteni preko tih tulipana ili vidjeli holandsku selo.

Ostatak dana boravili smo u Amsterdamu i otišli na sajam hortikulture Floriade i Rijksmuseum preko turističkog autobusa.

Floriade

Volio sam ovaj specijalni sajam hortikulture, koji se održava samo jednom na 10 godina. Floriada je otvorena u aprilu i održana je u oktobru 2002. godine. Tri miliona posetilaca je posetilo hortikulturnu izložbu. Bili smo tamo tokom "premijere" sezone tulipana, ali tulipani su cvetali na Floriade od otvaranja u aprilu do poslednjeg dana u oktobru. Uzgajivač tulipana Dirk Jan Haakman je koristio hladnjak za zaštitu ovih lijepih cvijeća. U proleće je osvežio tulipane svake dve nedelje, kasnije u sezoni jednom nedeljno.

Tema Floriade 2002 je bila "Feel the Art of Nature" i dobili smo priliku da to uradimo. Posetioci su prošli kroz živopisnu dolinu od milion cvetova sijalica. svet.

Baštenski i pejzažni arhitekta Niek Roozen dizajnirao je Floriade 2002 master plan. On je ugradio postojeće prirodne elemente, kao što je Genie Dike, deo starogradske odbrambene linije Amsterdama i 20-godišnja Haarlemmermeerse Bos (šuma).

Stakleni krov u dijelu parka blizu krova je bio spektakularan atrakcija. U Haarlemmermeeru je bila čak i piramida. Trebalo je 500.000 kubnih metara pijeska za izgradnju brda Big Spotters 'Hill. Na vrhu ovog nadmorske visine na visini od 30 metara stajao je umetničko delo Auke de Vries.

Park Floriade se sastojao od tri dijela, u blizini Krova, uz brdo i na jezeru. Svaki odeljak imao je svoj karakter i atmosferu. Osim toga, svaka sekcija tumači glavnu temu Floriade na svoj način. Deonica blizu krova je bila smještena na sjevernoj strani parka i povezana sjevernim ulazom. Otvaranje kroz Genie Dike dovelo je do druge sekcije, uz brdo, na jugozapadu blizu Krova. Dalje jug je bio treći dio, na jezeru. Ovaj odeljak obuhvatao je sjeverni dio Haarlemmermeerse Bos, koji je uspostavljen pre više od dvadeset godina.

Rijksmuseum

Ovaj prekrasni muzej je kapija muzeja. Pierre Cuypers, isti arhitekta koji je dizajnirao Centralnu stanicu, zamišljao je ovaj muzej 1885. Ne budi iznenađen ako mislite da su zgrade slične jedna drugoj! Muzej Rijksmuseum je premijer muzej u Amsterdamu, koji prima više od 1,2 miliona posetilaca godišnje. U muzeju ima 5 glavnih kolekcija, ali je odeljak "Slike" verovatno najpoznatiji. Ovde ćete pronaći holandske i flamske majstore od 15. do 19. veka. Ogromna Nightwatch od strane Rembrandta je showpiece ove sekcije. Nikada nisam shvatio da je ova čuvena slika bila gotovo mural u veličini! Slika nije originalno nazvana Nightwatch. Ime mu je bilo, jer su se sve gume i čađine koje je akumuliralo tokom godina dalo taman izgled. Slika je obnovljena i zaista je posebna.

Kasno je popodne kada smo se vratili u Viking Evropu. Svi smo bili umorni od našeg dana u Floriade i Rijksmuseumu. Plutali smo iz Amsterdama za Volendam, Edam i Enkhuizen.

Page 4>> Više o Viking Europe Crnogorskom krstarenju>>

Posle odlaska iz Amsterdama, plovili smo sjeverno prema Volendam, Edam i Enkhuizen u Noord Hollandu. Nakon noći na Volendamu , naša grupa je putovala autobusom kroz holandsku holandsku selo do kuće Edam, dom svjetski poznatih sireva. Za Hoorn, nazvan po robu u obliku luke, i konačno na Enkhuizen, gdje smo se vratili na brod.

Edam

Edam je udaljen samo 30 minuta vožnje severno od Amsterdama, ali je njegova atmosfera u malom gradu i sedativima bila osvežavajuća promjena nakon gužve i gradske vreve.

U jednom trenutku, Edam je imao preko 30 brodogradilišta i bio je zauzeti zaliv lovišta. Grad samo 7000 stanovnika je tih i miran, osim na tržištu sira u julu i avgustu. Videli smo stari Kaaswaag, sireva kuća za vaganje, gdje je svake godine prodato 250.000 kilograma sira. Edam takođe ima neke slikovite kanale, mostove i skladišta.

Hoorn

Hoorn je nekada bio glavni grad Zapadne Frizije i dom holandske istočne indijske kompanije, tako da je u 17. vijeku bio veoma uspavan lučki grad. Sada je Hoorn kući luke pune jahti, a scenska luka je obložena častitljivim kućama. Hoorn je imao dva poznata sina mornara - jedan je bio prvi koji je ploveo oko vrha Južne Amerike 1616. godine i nazvao ga po svom rodnom gradu - Cape Horn. Drugi istraživač je otkrio Novi Zeland i Tasmaniju nekoliko godina kasnije.

Enkhuizen

Enkhuizen je jedan od najatraktivnijih gradova na Zapadnom Frizijskom poluostrvu, i rado smo proveli tu noć.

Kao i mnogi drugi lučki gradovi, Enkhuizenov premijer je bio tokom sjaja holandske trgovačke flote. Međutim, kada je Zuiderzee počelo da se pokvari krajem XVII vijeka, uloga Enkhuizena kao važne luke također je prešla. Mali grad je sada dom Zuiderzeemuseuma, impresivan istorijski pogled na život u regionu pre nego što je zaliv bio zapečaćen 1932. godine.

Muzej se sastoji od muzeja na otvorenom, koji izgleda kao lažno selo Zuiderzee početkom 20. veka, zajedno sa stanovnicima tradicionalne haljine.

Nakon što smo proveli dan u Noord Hollandu, mi smo u noći u vikingu u Evropi dok smo bili u Enkhuizenu.

Sledećeg dana na našem holandskom putovanju Viking Europe, imali smo autobusnu turneju na obali jezera Friesland u Holandiji i selo Hindeloopen. Vratili smo brod u Lemmeru da krstarimo rijekom Ijsselom za večeru do Kampena.

Friesland Region

Friesland se često naziva okruženjem jezera u Holandiji. Stan je ravna, zelena i ima mnogo jezera. Region je takođe pun crno-belih krava, ime Frisian. Stanovnici Frieslanda žive na pretežno obnovljenom zemljištu, a stare priče se govore o ranim danima "nove" zemlje u kojoj je ponekad teško bilo reći da li ste bili u muljnoj vodi ili vodenim blatom!

Jedna od najinteresantnijih žena koje su nazvale regiju Frizija u svom domu bila je poznata Mata Hari iz Prvog svetskog rata. U gradu Leeuwarden, glavnom gradu Frizija, nalazi se muzej Mata Hari. Leeuwarden takođe ima još dva zanimljiva muzeja - Muzej Fries i muzej Princessehof. Muzej Fries govori priču o frizijskoj kulturi i ima mnogo srebrnih komada - dugačak specijalitet frizijskih zanatlija.

Muzej Princessehof je raj za ljubitelje keramike ili ljubitelja keramike. Princessehof ima pločice iz celog sveta i fantastične selekcije sa Dalekog istoka.

Naša turneja je stala u Hindeloopenu, malom selu u Ijsselmeeru. Ovaj živopisni grad ima kanale, male mostove i lijepu vodu. Hindeloopen je takođe jedan od ključnih gradova u Elfstedentocht, Race Race Eleven gradova. Ovaj maratonski takmičar za skijanje je dugačak 200km, a rekordno je preko 6 sati. Trka jedanaest gradova se održava u regionu Frizija, ali se može održati samo u godinama kada su svi kanali zamrznuti. "Godišnja" trka je održana tek 15 puta od 1909. Trka ne može biti zakazana tek 3 dana pre vožnje, a cijeli okrug učestvuje u klizanju, radu ili gledanju događaja.

Zvuči zabavno!

Kampen

Kratko krstarenje rekom Ijsselom dovesti će Viking Evropu u Kampen. Mali grad još uvijek nije preplavljen od strane turista, slično kao i neki drugi gradovi u regionu Overijsel. Vodili smo pešačku turu Kampen, zaustavili da vidimo toranj Nieuwe i Bovenkerk crkvu iz 14. veka.

Deventer

Reka Viking krstarila je tokom kapetanske večere, zaustavivši se u Hanseatskom gradu Deventeru tokom noći. Deventer je bila zauzeta luka još 800 godina. Danas grad ima kompaktan krug zanimljivih kanala i neku čudesnu arhitekturu u mnogim njegovim zgradama. Neki od naših kolega su lutali oko sela posle večere. Jedna od lijepih stvari o krstarenju rijekom je da brod obično dolazi u samom centru grada.

Page 5>> Više o Viking Europe Krstarenju holandskim putovanjima>>

Arnhem

Svako ko je proučavao drugi svjetski rat poznat je holandski grad Arnhem. Grad je skoro izravnan tokom rata, a hiljade britanskih vojnika ubijeno je u blizini Arnhema tokom jednog od najgorih savezničkih gubitaka u ratu - Operativni tržišni vrt. U jutarnjim satima smo odlazili u Arnhem iz Hanseatskog grada Deventer, divimo se scenografijom uz put. Nakon našeg užurbanog rasporeda, rijeka krstarenje je bila dobrodošlica!

Kada smo stigli u Arnhem, prebacili smo se na motornu vožnju za kratku vožnju do Holandskog muzeja otvorenog zraka (Nederlands Openluchtmuseum). Ovaj park od 18 hektara sadrži kolekciju starih zgrada i artefakata iz svih krajeva zemlje. Ima malo svega. Stare farmi, vetrenjače, tramvaji i radionice su na raspolaganju za istraživanje. Uz to, zanatlije u autentičnim kostimima pokazuju tradicionalne veštine poput tkanja i kovaštva. Naša grupa je izašla iz Muzeja otvorenog zraka više obrazovanog o kulturi i baštini Holandije.

Zatim smo krenuli u grad vjetrenjača - Kinderdijk!

Kinderdijk

Sledećeg dana našeg holandskog putovanja u Viking Europe započeli smo jutarnjim krstarenjem do Kinderdijk-a. Bili smo kod Kinderdijk-a da vidimo vetrenjače! Kinderdijk se nalazi 60 milja južno od Amsterdama i jedan je od najpoznatijih znamenitosti Holandije i zajedno sa Zaanse Schans-om, Kinderdijk je verovatno jedan od najbolje očuvanih primera tipičnog holandskog pejzaža.

Slike vjetrenjače Kinderdijk prikazane su u svakoj fotografskoj knjizi u Holandiji. Godine 1997. mlinovi Kinderdijk bili su postavljeni na Uneskovoj listi svjetske baštine.

Osamnaest vetrenjača iz sredine 1700. godine nalaze se duž obala reke Lek i stoje iznad močvara. Vjetrenjače na Kinderdijk dolaze u nekoliko različitih tipova, a sve se održavaju u radnom stanju.

Holandjani vekovima vraćaju zemljište na ovom području, a ako ste u subotu u julu ili avgustu u Kinderdijk-u, možda ćete moći da vidite sve vetrenjače koje rade istovremeno. Mora biti prilično vidno!

U popodnevnim satima, krstarili smo se u Rotterdamu, najprometnijem evropskom luku. Roterdam je gotovo potpuno uništen tokom Drugog svetskog rata. U maju 1940. nemačka vlada izdala je ultimatum holandskoj vladi - bilo da se predaju ili će gradovi poput Rotterdama biti uništeni. Vlada Holandije je dala Nemcima, ali avioni su već bili u vazduhu. Većina centra grada Roterdama je uništena. Zbog ovog uništenja, većina zadnjih 50 godina je potrošena na obnovu grada. Danas grad ima jedinstven izgled za razliku od bilo kog drugog grada u Evropi.

Sutradan smo otišli da vidimo znamenite vrtove Keukenhof blizu Amsterdama.

Naš holandsko putovanje na brodu za rekama vikinga Vikinga Evrope bilo je gotovo gotovo dok smo putovali na mjesto koje je najviše doprinelo interesovanju za posjetu Holandiji u proleće - Gardens Keukenhof.

Nakon što smo proveli noć na Vikingovoj Evropi vezanoj u Roterdamu, otputovali smo u Šonhoven, poznat po zlatnom i srebrnom poslu. Dok smo u Šonhovenu, imali smo pešačku obilazak sela, a Juanda i ja smo kupili odlikovani srebrni nakit.

Posle ručka na brodu, ukrcali smo se na motorno vozilo i putovali kroz mirnu selo do Keukenhof Gardensa.

Keukenhof

Keukenhof je najveća cvora na svetu. To je oko 10 milja južno od Haarlema, u blizini gradova Hillegom i Lisse. Ovaj park od 65 hektara privlači preko 800.000 posetilaca tokom tjedne tjedna od tjedna od sredine marta do sredine maja. (Vreme se malo menja svake godine.)

Gardeneri Keukenhofa kombinuju prirodu sa veštačkim sredstvima za proizvodnju milion tulipana i narcisa u isto vreme svake godine. Osim tulipana i narcisa, zujalica i drugih cvetnih sijalica, cvjetnih grmova, starih drveća i drugih bezbroj cvjetnih biljaka, tu su da zabave i zadivljuju posjetitelje. Osim toga, ima deset zatvorenih izložbi ili cvetnih parada i sedam tematskih vrtova.

U bašti su i kafići i četiri restorana za samousluženje.

Keukenhof Gardens čini da svaki fotograf izgleda kao profesionalac. Nikad nisam snimao slike koje su imale toliko komplimenata kao i one koje sam na proleće odvezao Keukenhof i Floride u Holandiju.

Ponovo smo se vratili u brod u Amsterdamu i preko noći bili na brodu u Amsterdamu.

Sledećeg jutra, leteli smo kući u Atlanti iz Amsterdama. Tokom našeg noćnog leta u Amsterdam, sanjala sam vjetrenjače, tulipane, drvene cipele i te najvažnije nasipove. Na putu do kuće, ja bih mogao živopisno sjećati te uspomene na Nizozemsku zahvaljujući našoj fantastičnoj krstarenju!

Kao što je uobičajeno u turističkoj industriji, piscu je pružena besplatna krstarenja u svrhu pregleda. Iako nije uticalo na ovaj pregled, About.com vjeruje u potpuno otkrivanje svih potencijalnih sukoba interesa. Za više informacija pogledajte našu etičku politiku.