Zimske avanture: Krpljenje doline fantazija u Kvebeku

Zima može biti izazovno vreme za putnike. Sneg i hladno često mogu dovesti do neočekivanih kašnjenja u letu i učiniti da dođu do i od vašeg odredišta izazovnije nego što se očekivalo. Ali, u smislu avanturističkog putovanja, zima takođe može donijeti i neke iznenađujuće nagrade. Na primjer, gužve obično nisu prisutne, a spoljašnji predeli su spektakularno lijepi kada se pokrivaju u novom snijegu.

Iskusio sam oba ova uslova u posljednjoj posjeti Quebec-u, gdje sam imao priliku prvi put da idem na pseća , ali i snijeg kroz jedan od najljepših pejzaža kojima sam imao privilegiju da budem svjedok iz prve ruke.

Kvebek je dom posebnog podregiona poznatog kao Saguenay-Lac-Saint-Jean. Ovaj deo pokrajine je ruralniji i rustičniji od kosmopolitskih postavki Montreala i grada Kvebeka, ali ima svoj skup čari koji uključuju izrazito evropske uticaje koji se nalaze u tim mestima. Ali, Saguenay je takođe dom nekih udaljenih regiona koji su i dalje divlji i neukusani. Tamo ćete pronaći sasvim prekrasnu dolinu Fantoma.

Nalazi se u Parc national des Monts-Valin, dolina Fantom je popularna atrakcija tokom cele godine. Tokom leta i jeseni privlači brojne planinarima koji dolaze da hodaju na 77 km staze.

Park je takođe popularan izvlačenje sa veslima, od kojih mnogi dolaze da istražuju Rivière Valin kajakom ili kanuom.

Ali u zimskim mesecima to mesto zaista sija. Zbog jedinstvene mikroklime koja filtrira vlagu i hladan vazduh u regiju, dolina vidi više od svog dobrog udjela snega.

Zapravo, ova oblast Quebeca godišnje dobija više od 16 metara snijega, što pokriva cijelo područje u dubokom, bujnom prahu.

Dolina fantoma zapravo dobiva ime iz svih tih padavina. Drveće koje su tamo pronađene postale su sahranjene u snegu i ledu tokom cele sezone, a kao rezultat dobijene su imena "duhovi drveća". Ovaj isti fenomen se vidi na mestima kao što je Nacionalni park Yellowstone u SAD-u, iako to nije baš široko rasprostranjeno ili istaknuto kao što je ovde. Ova pokrivenost snijegom čini da pejzaž izgleda kao nešto iz Disneyjevog animiranog filma Frozen , dajući joj pogled koji jednostavno treba vidjeti da se vjeruje.

Stigao sam u dolinu oko sredine februara, kada svi godišnji snežni padovi u regionu još uvek nisu srušili zemlju. Ipak, bilo je puno praha da se proširio sa najmanje 3 metra (3 metra) koji su već deponovani na tlu tokom zime. To je bio jasan dan tokom moje posete, nešto što mi je rečeno rijetko je tokom hladnih meseci godine. Međutim, ta čista neba dovela je do pada temperature, dok je živa tokom većine dana lebdela oko -15 stepeni Fahrenheita (-26 stepeni C).

Vetar od vruha učinio je da se oseća još hladnije od toga.

Prva stanica na bilo kojoj ekspediciji za snježne padove doline je centar za posjetitelje samo unutar kapije parka. Odatle, možete dobiti dozvole za treking, rezervirati sedište u šatlu snega, i pokupiti sve odredbe u poslednjem trenutku ili opremu koja vam je potrebna za taj dan. Ujutru da sam bio tamo - što je bilo sredinom sedmice - još uvijek je bilo puno vreve i vreve, sa puno posjetilaca koji su čekali da izađu. Za vikende, želećete da stignete ranije i dopustite sebi dovoljno vremena.

Posle kratkog boravka u toplim okruženjima centra posjetilaca stigli su snežni koštani i moje saputnike, a ja sam zgrabio naše rance, snegove i razne druge opreme i ukrcao se u vozila na gusjenicama. Izrađene da bi se obezbedilo bezbedno prolazak kroz dubok snijeg, mašine su se spustile duž puta koji nije verovatno bio vidljiv još dva meseca.

Bilo je potrebno oko 45 minuta da se odvezemo do trailhega gdje ćemo započeti naše pohod. Ovo je omogućilo svima u snowcat-u da se upoznaju jedni s drugima, i istražiti pejzaž kroz koju ćemo ići tog dana. Pogon je bio spektakularan, ali kada smo stali, skoro svi su bili željni da udaraju u trag.

Uskoro smo stigli do trailhead-a, završili vezivanje naših toplih slojeva, donirali naše snegove i krenuli. Trag počinje na veoma niskom nivou, ali odmah počinje penjati sporim, ali stalnim tempom. Sa toliko snega kao što park prima na godišnjoj osnovi, trasa mora biti održavana nekoliko puta nedeljno kako bi ostala ispred stalnih akumulacija. To ne samo da je ruta izuzetno lako pratiti, već i mnogo lakše hodati. U stvari, ponekad je bilo tako dobro uhvaćeno da uopšte ne biste trebali koristiti snijeg.

Udaljavajući se sa puta i dublje u šumu, istinska ljepota Doline Fantoma brzo postaje očigledna. Borove koje čine okolne šume rastu što se vidi oko, pokrivajući obližnje brdove u zelenom morem. Međutim, oni su sami zaklonjeni u to sve prisutno odeću snega, dajući im jedinstven izgled koji se retko nalazi na drugim mestima. Zaista to pretvara u idiličnu zimsku čudesnu zemlju koja je neuporediva na svim mojim putovanjima.

Snježna drveća takođe dobro prave vjetar, tako da sam ubrzo počeo da se malo znojim uprkos vrlo hladnim uslovima. Put do samita planine nije naročito strm, ali guranje prema gore dok nosite snežne kašike i dalje će vam srce udariti. Međutim, isplata je da se pogledi jednostavno poboljšavaju na svakom koraku, sa novim čudima da se otkriju na putu.

Posle par sati hoda naišli smo na dobrodošlicu. Park ima brojne kolibe za zagrevanje koje se nalaze duž staza koje pružaju posetiocima priliku da izađu iz hladnoće i uživaju u ručku u udobnosti. Ovi kućice karakterišu peć na drva, koji održavaju unutrašnjost toplo i suvo. Bilo je to odlično mesto za odvajanje nekoliko slojeva, opustite se za malo i oslobodite se od hladnoće.

Osim toplih kućica, tu su i nekoliko većih kućica koje se mogu rezervisati za one koji žele provesti noć na putu. Ovi smeštajni kapaciteti su popularniji u ljetnjim mjesecima naravno, ali i oni imaju povremene zimske avanturiste. Osnovna i rustikalna, nema puno pogodnosti, ali sa peć na drva pale, oni čine udobno mesto za boravak, čak i za hladnije dane.

Naša odgoda od hladnoće nije trajala dugo, i pre nego što smo znali da smo se vratili na stazu i nastavili da se krećemo prema gore. Bilo je samo nekoliko milja do samita, koji se nalazi na skromnim 3228 stopa (984 metara). To nije nadmorska visina koja će vam dramatično uticati, ali ako ste navikli da živite na nivou mora, možda ćete to osećati donekle. Moja preporuka je da je sporo i da ostanem hidriran. Pohod na vrh planine je prilično lagan, ali ne želite da ga prođe kroz put.

Ako je šetnja do samita bila prekrasna, pogled sa pogleda na vrhu je bio jednostavan i mrtav. Odatle dobijate pogled na čitavu okolinu, uključujući bujne nacionalne šume, tečne reke i ekspanzivna jezera. Takođe je bilo odlično mesto da se vidi kako se mikroklima doline stvarno započinje i završava, pošto je postojala jasna razgraničenja gde je pad snega smanjen izvan granica parka. To je samo dodalo atraktivnosti ovog mesta, podsećajući nas sve da je to bila izuzetno posebna destinacija.

Spuštanje natrag niz planinu uobičajeno bi bilo brzo, ali moja grupa je odlučila da odleti od staze i malo detaljnije istražiti unutrašnjost pejzaža. To nije nešto što bih preporučio samo nekome, jer bi bilo lako izgubiti se u šumi. Srećom, pratili nas je lokalni vodič, koji je dobro poznavao dolinu Fantoma. Dok smo ostali od nas ubrzo dezorijentisani, on je uvek znao pravi put i nastavio da se krećemo u pravom smeru.

Pešačenje je postalo još izazovnije, a istinski obim snega bio je očigledan. U više navrata neko u grupi pao je kroz rupu u snijegu i zaklonio se do struka, ako ne i dublje. To je sporo prolazilo kroz dublje dijelove šume, ali je takođe pomoglo da se poboljša avantura. Uglavnom smo se samo smejali svaki put kada se to desilo, i učinili smo sve da pomognemo osobi da se vrati na noge.

Poslednji snowcat šetate sa planinskog lišća u 16:00 časova, pa je neophodno da pređete do tada. U suprotnom, možda ćete se pretvoriti u noć, ili se suočiti sa veoma dugim izlazom do centra posjetitelja. Na kraju smo ostali u lepoj kabini unutar samog nacionalnog parka, i dok smo se prošli kroz dolinu Fantoma, to je bila tema razgovora o večeri te večeri.

Što se tiče zimskih pejzaža, biće teško pritisnuti da nađete jednu kao zadivljujuću kao ova dolina. Vrijedno je posjetiti Quebec-u za pohod kroz dolinu Fantoma samog, a sada je među mojim omiljenim zimskim destinacijama. Ako takođe uživate u dobrom avanturističkom vremenu, ovo mesto mora biti na vašoj listi "mora vidjeti".